تعریف جامع مدیریت



 مدیریت فراگرد به کارگیری مؤثر و کارآمد منابع مادی و انسانی بر مبنای یک نظام ارزشی پذیرفته شده است که از طریق برنامه‌ریزی، سازماندهی، بسیج منابع و امکانات، هدایت، و کنترول عملیات برای دستیابی به اهداف تعیین شده، صورت میگیرد.

پنج نکته اساسی ذیل را که زیربنای مفاهیم کلی مدیریت در حوزه‌های نظریه پردازی و کاربردهستند دربردارد.

1-    مدیریت یک فراگرد است؛

2-    مدیریت بر هدایت تشکیلات انسانی دلالت دارد؛

3-    مدیریت مؤثر مبتنی بر تصمیم گیری مناسب و دستیابی به نتایج مطلوب است؛

4-    مدیریت کارآ، متضمن تخصیص و مصرف مدبرانه منابع است؛

5-    مدیریت بر فعالیتهای هدف دار، تمرکز دارد؛


ارسال یک نظر

جدیدتر قدیمی تر